Tabel 7
Liceul de Poşta şi Telecomunicaţii Cluj-Napoca

Str. Moţilor, Nr. 78 - 80, Tel/Fax: 0264 -194.995

 

 

Home
Up
Lucrari ale elevilor
Teste tip grila
Probleme compuse
Glosar de termeni
Olimpiade/Concursuri
Clip Fizica
Despre noi...
   

                                  

 

 

Proiectul unitatii de invatare:Principiile mecanicii

 

Clasa a IX-a, F1, F2

Numar de ore alocate:6 ore

Continuturi

(detalieri)

Obiective de

referinta

Activitati de invatare

Resurse

Modalitati de

evaluare

Obs.

Principiul inertiei

Transformarile lui Galilei

1.2    1.3  2.2

 

 

 

 

2.3

 

3.4

Identificarea principalelor etape ale dezvoltarii mecanicii clasice prin intermediul contributiei unor invatati fizicieni ilustri ca:Aristotel, Galilei, Newton

Formularea principiului inertiei – baza experimentala

Identificarea modificarilor survenite in studiul miscarii prin schimbarea studiului de referinta

Aplicatii practice din cotidian

Pe grupe/frontal

Expozitie de postere – Fizicieni ilustri – Aristotel, Galilei, Newton

Dizpozitiv experimental/pe grupe/sistematizare

Frontal/tabla, creta

 

Brainstorming / Frontal / tabla, creta

                                  1 ora

Proba scrisa

 

Observare sistematica a elevilor

 

Interactiuni intre corpuri – forta

Tipuri de forte(elastica, de frecare, de tractiune, tensiune, greutate, electrica, magnetica, arhimedica)

1.3  2.3  2.5

Identificarea experimentala a unor tipuri de forte

Pe grupe / flip chart, foi de flip chart / dispozitive experimentale(resort cu greutati marcate si suport, corpuri diverse, suprafete de rugozitati variate, acvariu cu apa, magneti, bastoane de sticla si ebonita) / Discutii – frontal

                                   1 ora

Proba practica

 

Aprecierea utilitatii si claritatii in raportare

 

Principiul fundamental al dinamicii

Caracterul vectorial al fortei

1.3    3.1

 

1.1

 

 

4.1    4.2

3.2

 

3.3

Formularea principiului fundamental al dinamicii

Definirea marimilor fizice caracteristice si a unitatilor de masura

Evidentierea experimentala a compunerii vectoriale a fortelor

Utilizarea unor diagrame pentru reprezentarea fortelor

Aplicarea in probleme cu caracter practic/teoretic a principiului fundamental al dinamicii

Frontal/tabla, creta, diagrame

Dinamometre, corpuri de masa diferite, fise de lucru

 

Lucru in grup / discutii

                                  1 ora          Completarea de postere / pe grupe / discutii

Individual, manual, culegeri

 

                                         1 ora

Observarea sistematica a elevilor

 

 

 

 

Raportarea rezultatelor

 

Principiul actiunii si reactiunii

1.4    2.2  2.5

 

3.2  3.3

Evidentierea experimentala a principiului actiunii si reactiunii

Aplicarea in probleme cu caracter practic/teoretic a principiului actiunii si reactiunii( de exemplu, reculul)

Activitate pe grupe / dinamometre de diferite tipuri, magneti circulari, fise de lucru

Individual, manual, culegeri

                                        1 ora

 

Proba practica

 

3.2  3.3  3.4

Aplicarea principiilor mecanicii in rezolvarea de probleme de miscare cu caracter practic si aplicativ

Individual, manual, culegeri

Test

                                        1 ora

Proba scrisa

 

 

Websiteul a fost realizat pentru a fi vizualizat cu Microsoft® IE la o rezolutie a ecranului de 1024*768 pixeli, cu o profunzime a culorii de 16 biti.

©  2003 Clasa XII-C Web Site. All rights reserved. For any inconvenience please contact the webmaster.